fredag, oktober 28, 2005

Syk og svak.

Jepp. Etter et par dager med sløving gikk jeg da altså til legevakten. Siden leiligheten min er strategisk plassert ikke så langt unna sykehuset gikk det meget bra og komme seg dit. Jeg har vært plaget av vond og hoven hals i et par dager, så i dag tenkte jeg at det er på tide å finne ut hva det er for noe. På venterommet var det en salig blanding mennesker. Merkelige mennesker. En ble høflig eskortert ut av 3 vakter mens han ropte at alle legene var ute etter å drepe ham. Koselig. Etter to timer venting ble det da endelig min tur. Etter et par minutter med klemming (på halsen) var legen ferdig og sa eg måtte ha medisin. Penicillin, altså. Sjekken hos legen kom på småfine 235,-. Herlig for en fattig student å få slike uventede utgifter. Hohoi! Selve medisinen kostet bare 76,-. Men 300 bolls fattigere. Heia det norske helsevesen!

Nå skal jeg sperre meg inne i 10 dager.

KOZ