tirsdag, november 01, 2005

Sport og annet tull

Javisst ja. Mine dager som syk mann har gjort at jeg har sett alt som er dårlig på tv. Og nå har jeg nettopp sett første runde av Rosenberg og et lag som heter Real ett-eller-annet. (er ikke sikker på om navnene er riktige. Men, hvem f*** bryr seg?) Jo, altså, her har vi en masse folk kledd i forskellige antrekk. Noen er hvite, men de andre er svarte. Men sannelig har vi ikke et par stykker som er grå, gule og lyseblå også?

Over: Her har jeg tegnet gresset de springer rundt om kring på, samt tegnet ned noen strategier. Ingen vet hvor pucken er. Rosenberg er de hvite. Legg merke til den gladfeite mannen i lyseblått.

De hvite prøvde å snike ballen inn i kurva til de svarte hele tiden men fikk det ikke til. Jeg tror de er dårlige.
Plutselig skyter en av de hvite en ball bak sin egen fotsoldat. Jeg trodde ikke det var noe vits i jeg? Men, men. De fikk ballen i kurva hvertfall. Selv om jeg ikke tror det var Rösenbörg som fikk noe spesielt positivt ut av det. Så fikk de pucken i målet enda en gang bak han i lyseblått. Så plystra han ene i gult kjempehøyt og så fikk alle sammen gå av banen.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

10:04 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Det høres ut som om du kanskje har fått bedre peiling på dette med fotball i løpet av din sykeperiode. Selv forstår jeg ingenting av dette med de som har gule og blå drakter.

GO Erik

10:37 p.m.  
Blogger Bartesatan said...

Ja, du kan vel på en måte si jeg så lyset. Det berømte lyset. Ting gikk opp for meg. Det var fantastisk. Ja, nesten orgasmisk. Jeg takler det ikke, jeg takler det ikke. Jeg kan fotball.

10:49 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Det høres jo nesten ut som om du egentlig ut som om du burde ha vært hentet av menn i hvite frakker. Dessverre er det vel slik at man ikke kan hente alle de som kan fotball.

10:53 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Å, jeg som tenkte jeg skulle melde deg på neste sesong av Tufte IL, siden du ikke vet noe om fotball. Men nå ser det ut til at det er for sent.

Jeg føler at vi som ikke føler at vi absolutt må interessere oss for fotball, vi som synes det finnes andre verdier som er viktigere (som for eksempel kaffe, film og tegneserier) skal slå tilbake. Når Aandahl har gått ferdig skolen på Lillehammer får vi ham til å lage et lignende konsept hvor folk med bare vanlige kjedelige interesser (som fotball og dårlig musikk) skal lære seg å bli nerdete gjennom å fordype seg ordentlig i de tingene som virkelig betyr noe, slik som japanske tegneserier og den totaloppslukende sammenhengen mellom forringelsestiden på grønn maling og tallet pi.

10:58 p.m.  
Anonymous Anonym said...

japanske tegneserier? er du på styr. vi snakker her om sær europeisk under grundsserier kunn utgitt i et begrenset opplag på en liten tegneserie festival på landsbygda i Polen

9:45 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg identifiserer meg med ditt syn på fotball - jeg interesserer meg bare for Vidar Riseth... :D

6:11 p.m.  
Blogger Bartesatan said...

Godt å høre. Men hvem er denne Vidar Riseth?

7:52 p.m.  
Blogger Bartesatan said...

Det er en bevisst handling at hullene i hjørnet ikke er påtegnet. På grunn av tegningens størrelse ville det vært vanskelig å tegne det på en slik måte at folk som ikke har peiling på sport ville skjønt noe av det. Det er jo ikke alle som innehar den kunnskapen som jeg har tilegnet meg i løpet av livet. Det er sannelig ikke lite skal jeg si dere. Hjernen min er på bristepunktet, særlig når det gjelder sport og slikt.

12:17 p.m.  
Blogger Bartesatan said...

Det er den som driver deltakerne fremover. Motivasjon kalles det. Den maser som et lokomotiv!

8:00 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg føler også at det er noe vesentlig som mangler. Stort sett når jeg har sett sport, og spesielt det jeg tror er fotball, er det alltid noen som har stått utenfor banen og ropt mye. Stort sett er dette en litt overvektig eldre mann. Jeg synes du bør tegne inn dette også.

10:42 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home